Translate

dijous, 6 de novembre del 2008

President Obama

Vaig dormir poc la nit del 4 de novembre, seguint les eleccions nordamericanes. Un cert magnetisme, ho reconet. No només per com es decantaven els colors del mapa i pels comentaristes, ... especialment perquè a través de la pantalla ens arribava les emocions de la gent.
Gent que arrosega a gent. Crec que ha estat part de l'èxit. Posar épica a la política, explicar un relat. Intel.ligència, rigor. Reconèixer la realitat, les realitats, i transmetre per crear confiances. Malgrat la crisi (les crisis, molts fronts oberts i molt de cansament l'herència de l'actual president en funcions).
No li serà fàcil. Però la gent forma part del projecte, implicar la gent perquè comparteixi el designi, imprescindible per aconseguir una participació del 66% als EEUU.

Amb el desig que comencin canvis de veritat al món. YES WE CAN, recitat com una letania la nit del 4 de novembre al Grant Park de Chicago.
Palabras para cambiar el mundo. Antoni Gutiérrez Rubí.
Adiós a la rabia. Josep Ramoneda. El País

1 comentari:

Lola Pineda ha dit...

Creer en los cambios es lo que nos mantiene erguidos ante la tisteza de los sueños sin realizar...
No sé si Obama estará a la altura del reto que se le viene encima, espero que si, pro el solo hecho de que un hombre negro, progrista, sensible a los desfavorecidos, creyente en el poder del dialogo e ilusionado, me hace pensar que vienen buenos tiempos para este nuestro mund.
Gracias a la ley electoral norte-americana que no permite tercera reeleccion, Bush se a a casa, debería irse a un monasterio budista a reflexionar en que estado a dejado su pais y el resto del mundo.
Me ilusionó la eleccion de Obama, igual que la de Zapatero hace unos años, la frescura en el poder es refrescante y necesaria. El progresismo es futuro, conservadurismo es retroceso y lastre.
Felicidades Obama, no me deraudes
Lola Pineda